Referenssit

Apollo Industries auttaa yrityksiä murrosvaiheissa.

Jos bisneksesi tai sen osa-alue vaatii ryhtiliikettä, Apollo Industries on kumppanisi. Autamme yritystäsi kehittämällä myyntiä, markkinointia ja liiketoimintaa.

Työtapamme on osallistava ja valmentava. Olemme ahkeria ja odotamme, että myös asiakkaamme hoitaa tonttinsa sovitusti. Emme ole laiskan asiakkaan kumppani.

Yhtiön perustaja Mikko Eerola johtaa projektit ja hankkii parhaat ekspertit avukseen.

Tieto_Evry_refer copy.png
 

Ei puolivillaista

Ketterä markkinoinnin malli auttoi TietoEVRYä

IT-palveluyhtiö TietoEVRY halusi löytää uusia tapoja tehdä dataan perustuvaa, ketterää markkinointia. Apollo Industriesin Mikko Eerolan sparraamana kehitettiin uutta toimintamallia.

“Mikon verkosto on paras mitä löytyy. Kun hommaat Mikon, mukana tulevat parhaat ihmiset”, kertoo TietoEVRYn Suomen markkinointijohtaja Henna Niiranen.

“Bisnestyypit olivat ihan rakastuneita”

Tärkeintä markkinoinnissa on, että kauppaa syntyy.

“Kun Mikko esitteli ehdotuksensa, bisnestyypit olivat ihan rakastuneita”, Niiranen muistelee.

“Taustansa kautta Mikko tietää, miten B2B-myynti ja markkinointi toimii. Hän tietää mitä asiakkaat ja asiakkaan asiakkaat odottavat ja jos ei tiedä, kysyy.”

“Kun tekee hommia Apollo Industriesin kanssa, ei taatusti saa mitään puolivillaista. Mikon kyky sparrata on ainutlaatuinen kattaen kaiken prosesseista ja organisoitumisesta tekkiin ja analytiikkaan asti. Toisaalta Mutta Mikko vaatii paljon myös asiakkailta. Hän ei ole laiskan ostajan kumppani.”

Henna Niiranen on tehnyt Mikon kanssa yhteistyötä siitä asti, kun Mikko Eerola oli hänen entinen esimiehensä IT-yhtiö Affectolla.

“Mikko on sellainen mentori. Isoveli.”

Luona_logo.png
 

Kipeistä asioista suoraan

Generalisti auttoi Luonaa yhdistämään markkinoinnin, myynnin ja viestinnän

Toisinaan konsultilta tarvitaan peittelemätöntä ja rankkaakin puhetta, mutta sanojen takaa pitää löytyä uskallusta, joka lähtee kokemuksesta ja näkemyksestä.

“Mikko sanoo asiat suoraan, myös ne kipeät, joita ei haluaisi kuulla”, kertoo sote-yhtiö Luonan toimitusjohtaja Milja Saksi.

“Voimakkaassa persoonassa on myös kulmikkuutta.”

Luonassa haluttiin yhdistää aiemmin erillisinä pidetyt markkinointi, myynti ja viestintä. Mikon avulla löytyi malli, millä muutos onnistui.

“Kaipasin generalistia”

“On todella vähän ihmisiä, jotka ymmärtävät kaikki nämä osa-alueet. Ja kun vielä piti tajuta julkista sektoria, etsiminen hankaloitui entisestään. Kaipasin generalistia”, pohtii Saksi.

Apollo Industriesin Mikko Eerola löytyi suositusten perusteella. Eerola nimettiin väliaikaiseksi kaupalliseksi johtajaksi vuodeksi 2018.

“Olin aikaisemmin pohtinut, voiko ulkopuolinen olla johtoryhmässä ja näin strategisessa roolissa, mutta Mikko toi uusia näkökulmia ja uutta ajattelua. Huomattiin, että oltiin urauduttu.”

Luonan johto sai sparrausta laajasti.

“Voimakas persoona. Fiksu kundi ja hyviä näkemyksiä.”

“Suosittelen Mikkoa.”

nordkapp-1.png
 

Tehdään yhdessä

Kuinka Nordkappin Hollannin toimistosta tehtiin kannattava

“Mikko opetti minulle, kuinka bisnestä kehitetään ketterästi”

Kun design-yritys Nordkapp perusti ensimmäisen ulkomaantoimistonsa Hollantiin, uusien asiakkaiden löytäminen oli hankalaa. Apollo Industriesin Mikko Eerola lensi apuun.

“Suomessa hyvin kaupaksi käyneitä palveluita oli kehitettävä uuteen suuntaan, jotta pystyimme erottumaan kilpailjoista”, kertoo Nordkappin liiketoimintajohtaja Matti Mölsä.

“Oltiin aina tehty suunnittelua ja palvelukehitystä ketterästi, mutta Mikolta opin, kuinka samaa voi soveltaa bisneksen kehittämisessä”

“Mikko opetti minulle, kuinka bisnestä kehitetään ketterästi”

Muutos vaati sinnikkyyttä. Mikko Eerola vietti joka viikko 2-3 päivää Hollannissa puolentoista vuoden ajan.

“Oltiin alussa joku ihme firma Suomesta, jolle piti keksiä uniikki kulma”

Kulma löytyi, kun kaksikko paiski hommia tunteja laskematta ja testasi bisnesmalleja. Nyt Nordkappin Hollannin toimisto pyörii paikallisten voimin ja on ollut jo vuosia kannattava.

“Mikko ei missään vaiheessa ollut ulkopuolinen konsultti, joka tulee paikalle ja kertoo, miten pitää tehdä. Tärkeintä oli tiivis yhdessä tekeminen.”

Logo_A.png
 

Puhelin käteen

Kuinka Anticimexin asiakaspalvelijat uskalsivat luottaa konsulttiin

“Oli varmasti hankala tilanne seistä siinä tiimin edessä ja sanoa moi mä olen Mikko ja tulin järjestämään teidän asiat uudelleen”, muistelee Anticimex Finlandin toimitusjohtaja Martin Svanljung syksyä 2019.

Pääasiassa tuholaistorjuntaa tekevä Anticimex halusi apua asiakaspalveluunsa. Mutta haasteena oli, että väki oli kyllästynyt konsulttien viisasteluun.

“Kun Mikko esitteli itsensä, kaikki olivat aluksi, että taasko tänne tuli joku neuvomaan.”

Svanljungin mukaan ensimmäiset kymmenen minuuttia oltiin äimänä, mutta tunnelma vapautui jo ensimmäisessä palaverissa.

Väki oli kyllästynyt konsulttien viisasteluun

“Mikko mietti kaiken uusiksi. Jakoi tehtävät uudelleen ja toi järkeä tekemiseen muutamassa kuukaudessa.”

Mikko Eerola otti itse puhelimen käteen ja alkoi vastata asiakkaiden puheluihin. Alussa kömpelösti, mutta nopeasti oppien.

“Parin viikon jälkeen sain jo palautetta, että Mikko on hyvä tyyppi, joka ymmärtää ja osaa. Ja näkee ihmisten vahvuudet.”

“Nyt asiakkaamme ovat tyytyväisempiä kuin ennen ja reagoimme nopeammin pyyntöihin ja tilauksiin. Se on suora seuraus siitä, mitä Mikko oli mukana rakentamassa.”

 

 ”Vastaanottaa haasteen kuin haasteen uskomattomalla positiivisuudella ja energialla.”

– Miia W.